Wednesday, March 11, 2009

DOA APABILA MENEMUI JALAN BUNTU DLM APA-APA MASALAH


Ya Allah aku m’gadu kpdMu lemahnya kekuatan diriku, sgt t’batasnya kecerdasanku dan kehinaan diriku atas manusia, dgn rahmatMu Ya Allah Pemelihara sekelian alam.
Engkaulah Tuhan Pemelihara sekalian orang2 dhaif, Engkaulah Tuhanku, kpd siapakah Engkau menyerahkan aku, kpd org asing yg m’usir aku atau kpd musuh yg m’guasai urusanku. Tetapi meskipun demikian aku rehda asal saja Engkau tidak memurkai aku. KemaafanMu lebih besar dari dosaku, aku meminta dgn Nur Zat-Mu yg menerangi semua kegelapan, dan dgnnya m’jadi baik urusan dunia dan akhirat, semoga aku tidak t’timpa KemurkaanMu dan AzabMu. BagiMu sumber keredhaan, sehingga engkau redhai aku. Tidak ada daya dan kekuatan hanya denganMu.

Doa ini kutujukan khas buat temanku Afiti Bt Mohd Basri. Semoga Allah SWT menjadikan dikau seorang insan yang tabah menghadapi segala ujian dan dugaanNya... Sesungguhnya Allah tidak akan memberikan sesuatu ujian kepada hambaNya yang tidak mampu menanggung dugaan yang disediakan.

No comments:

Post a Comment